Etiketter

onsdag 1 februari 2012

Manus (på ett ungefär)

Jingle
Presentation av förra veckans program. 
-Detta händer i dagens program: Diskutera veckans böcker, prata om lyssnarfrågor och ha en liten tävling för våra lyssnare. 
Agnes var här förra veckan. Maria.
Diskussionsfrågor
-Fråga av Lina från Uppsala, hon undrar vad som kännetecknar en bra bok? Vad tycker ni?.....Hedda säger
-Jag tycker....Rebecka
-Kommentarer....HEDDA OCH MARIA
-Såhär tycker jag.....HEDDA
-Såhär tycker jag.....MARIA
*Pratar*
-Jag läste en bra bok som stämmer in vad jag tycker om en bra bok, Hungerspelen heter den..... MARIA
Handling i böckerna
Maria berättar handling i Hungerspelen..
Hedda och Rebecka frågar och lägger in kommentarer.
Hedda går på tråden och berättar om Sommaren jag blev vacker..
Maria.. Den har jag också läst.
Rebecka berättar om sin bok... 
Boken hon läser är tvåan i serien.
Telefontävling: Allan och Greta ringer in.
Hedda ställer frågor.
Maria=Allan
Rebecka=Greta
Hedda ställer första frågan. 
Vad heter sporten i Harry Potter där man flyger på kvast och skjuter bollen i ringar?
Allan svarar rätt och snabbt. Quidditch.
Greta stammar.
I böckerna Eva och Adam som även finns i filmer. Vad heter Evas bästa kompis?.. Hedda
Greta svara rätt! Annika.
Allan svär.
Vad heter poliserna i Pippi Långstrump?
Allan svarar rätt. Kling och Klang.
Du vinner en fin tröja Allan! Grattis.. Hedda
Bra kämpat Greta. Som tröstpris får du en låda glass
Ha en trevlig dag.
Ljudeffekt
Avslutning (bloopers)
Eftersom detta är det sista programmet för säsongen så ska vi spela upp lite klipp som är från säsongen. 
SPELAR UPP.
Ja här hör ni ju att även solen har sina fläckar...Rebecka
Det var allt för oss, hejdå!...Hedda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar