Etiketter

onsdag 4 juni 2014

Matte PMI

P: Jag tycker att det har varit roliga mattelektioner denna årskursen. Matten har varit utmanande och jag tycker att det är väldigt bra att vi har blivit uppdelade i nivågrupper. Jag tycker att det sätt du lär ut på är väldigt effektivt. Vi måste jobba snabbt i och med att man ska hinna med en del i ett kapitel varje lektion. Att du börjar med en genomgång varje lektion istället för att man själv ska läsa in sig på arbetsområdet tycker jag gör det lättre att sedan lösa uppgifterna.

M: Att du inte är så aktiv på unikum gör det ganska svårt att veta var man ligger till. Även om vi har nivågrupper så är det väldigt stora skillnader på eleverna i gruppen. Jag tycker därför att vi hade kunnat ha ännu fler nivågrupper.

I: Jag tycker det är intressant att vi redan nu har gått in på gymnasiematten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar